پینک فلوید

گروه پینک فلوید Pink Floyd

پینک فلوید

گروه پینک فلوید Pink Floyd

ریچارد رایت، نوازنده کیبرد پینک فلوید، درگذشت


ریچارد رایت، یکی از پایه‌گذاران گروه راک پینک فلوید و نوازنده کیبرد این گروه، امروز (دوشنبه) در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، و به گفته سخنگوی پینک فلوید، رایت پس از جدالی سخت با سرطان در خانه‌اش در انگلیس درگذشت.


به گفته این خبرگزاری، رایت با راجر واتر و نیک میسون، دیگر اعضای پینک فلوید، در دوران دانشگاه آشنا شد و به سیگما ۶، گروه اولیه موسیقی آنها، پیوست. آنها به همراه سید برت که تازه درگذشته است در سال ۱۹۶۵ پینک فلوید را پایه‌گذاری کردند.

به گفته جو بوید، یکی از تهیه‌کنندگان دنیای موسیقی که در آغاز کارش با پینک فلوید همکاری کرده است، کار کیبورد ریک (ریچارد) نقش مهمی در کیفیت کار پینک فلوید بازی می‌کرد.



در هنگام ساختن "The Wall"، یکی از معروف‌ترین آلبوم‌های پینک فلوید، اختلافاتی میان راجر واتر، دیوید گیلمور و ریچارد رایت در گرفت و به اصرار راجر واتر بر اخراج رایت منجر شد. به همین دلیل همکاری رایت با پینک فلوید محدود شد، به شکلی که در ساخت آلبوم "The Final Cut" این گروه در سال ۱۹۸۳ شرکت نکرد.

پس از آن ریچارد رایت گروه جدیدی به نام Zee را تشکیل داد و یک آلبوم به نام "Identity" با این گروه بیرون داد.

پس از آنکه راجر واتر در سال ۱۹۸۵ از پینک فلوید جدا شد، رایت به گروه بازگشت و به همراه میسون و گیلمور آلبوم‌های "The Division Bell" و "A Momentary Lapse of Reason"را ساخت. او همچنین آلبوم های انفرادی "Wet Dream" را در سال ۱۹۷۸ و آلبوم "Broken China" را در سال ۱۹۹۶ بیرون داده است.



در جولای سال ۲۰۰۵، رایت، واترز، میسون و گیلمور در کنسرت خیریه "Live 8" در لندن دور هم جمع شدند و پس از ۲۵ سال در کنار یکدیگر و تحت عنوان پینک فلوید به اجرای برنامه پرداختند.

رایت همچنین در کارهای انفرادی دیوید گیلمور شرکت داشته است، از جمله آلبوم ۲۰۰۶ گیلمور به نام "On an Island".

به گزارش آسوشیتد پرس، گیلمور امروز (دوشنبه) با ادای احترام به رایت گفت نقش مهم او اغلب نادیده گرفته می‌شود.

به گفته گیلمور، «او همیشه ملایم، بی‌دردسر و آرام بود، اما صدا و اجرای پر روحش بخشی مهم و جادویی در مهم‌ترین کارهای پینک فلوید بوده است. من هیچوقت با کس دیگری که مثل او باشد اجرا نداشته‌ام.»



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد