پینک فلوید

گروه پینک فلوید Pink Floyd

پینک فلوید

گروه پینک فلوید Pink Floyd

ریچارد رایت؛ از اعضای پینک فلوید در 65 سالگی درگذشت


ریچارد رایت یکی از بنیانگذاران گروه راک پینک فلوید، دوشنبه 15 سپتامبر 2008 در 65 سالگی درگذشت.

داگ رایت سخنگوی پینک فلوید (که نسبتی با هنرمند ندارد) اعلام کرد: "ریک رایت بعد از مبارزه با سرطان در خانه اش در انگلستان درگذشت. خانواده او از شرح جزییات بیشتر درباره مرگش خودداری کرده اند."

رایت اعضای گروه پینک فلوید یعنی راجر واترز و نیک میسون را در کالج کمبریج ملاقات کرد و در ابتدا گروه موسیقی اولیه شان به نام سیگما 6 را بنیاد نهاد. بعد از آن به همراهی سید برت، این چهار نفر در سال 1965 پینک فلوید را تشکیل دادند.

در ابتدای تاسیس پینک فلوید، رایت که فرزند یک موسیقیدان بود به همراهی سید برت فرزند یک زیست شناس / شیمی دان، خط دهنده موسیقی در گروه بودند.

گروه پینک فلوید تعدادی آلبوم انتقادی و پرفروش همچون "نیمه تاریک ماه" در سال 1973 که بیش از 40 میلیون نسخه فروش داشته است را منتشر کردند. ریک رایت در این آلبوم ترانه "The Great Gig In The Sky" و "Us and Them" را سروده است و بر روی تم حماسی تعدادی از ترانه ها نیز کار کرده است.

Richard William Wright - I
Richard William Wright - II

اما بعد از مدتی کشمکش بین واترز، رایت و دیوید گیلمور بالا گرفت و در هنگام ساخت آلبوم جاودانه The Wall، واترز بر اخراج رایت از گروه پافشاری کرد. نتیجه آن عدم حضور ریچارد رایت در آلبوم سال 1983 پینک فلوید یعنی "The Final Cut" بود.

رایت بعدها گروه Zee را با دیوید هریس تشکیل داد و یک آلبوم به نام Identity را نیز منتشر کرد.

واترز در سال 1985 پینک فلوید را ترک کرد و رایت مجددا با میسون و گیلمور آغاز به کار کرد که دو آلبوم The Division Bell و A Momentary Lapse of Reason نتیجه کار آنها بود.


در جولای سال 2005 رایت ، واترز ، میسون و گیلمور در تور لایو 8 در لندن بعد از 25 سال در کنار هم کنسرتی را اجرا کردند.



منبع :  گفتگوی هارمونیک 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد